SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kultúra | Egyre kevesebb az üres szék a fővárosi színházakban


Ma este Színház!: Egyre kevesebb az üres szék a fővárosi színházakban
Országos | 2013-04-02 10:43 | Goodwill Communications



A színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek tavaly már a harmadik helyet foglalták el a magyar vásárlók internetes kívánságlistáján.

A színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek tavaly már a harmadik helyet foglalták el a magyar vásárlók internetes "kívánságlistáján" - mondja Limbacher Tivadar, a last minute színházjegyek online értékesítésével idehaza egyedüliként foglalkozó Ma este Színház! alapítója. A dinamikusan növekvő weboldalon jelenleg havonta mintegy 12 ezer színházjegy kel el az utolsó pillanatban.

Az internet nem csak a médiafogyasztási, de a vásárlási szokásokat is megváltoztatja. Ezt bizonyítja, hogy a világtrendhez csatlakozva a magyarok a korábbi évekhez képest tavaly nagyobb arányban szerezték be a szükséges használati tárgyakat, vettek igénybe szolgáltatásokat vagy éppen kulturális eseményekre szóló jegyeket online: tíz magyar internetezőből heten vásárlásra is használták a világhálót. Az interneten vásárolt termékek sorában 2012-ben a hetedik helyen szerepeltek a színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek, de a megkérdezettek közül egyre többen tervezik a kulturális eseményekre szóló belépők online vásárlását.

Az internetes színházjegy-vásárlók száma már évek óta dinamikusan nő Magyarországon. "Jelenleg már havonta átlagosan 12 ezer jegyet vásárolnak a Ma este Színház! weboldalán a budapesti és a vidéki színházkedvelők, míg a kezdeti időszakban ez a szám alig pár ezerre volt tehető. Hónapról hónapra 25 százalékkal nő a vásárlások száma" - mondja Limbacher Tivadar, a Ma este Színház! alapítója.

Az interneten történő vásárlás előnyei között a fogyasztók általában a kényelmet, gyorsaságot és az online vásárlással járó kedvezményes árakat emelik ki. Ez utóbbi kifejezetten fontos, hiszen a kutatások azt bizonyítják, hogy még a tehetősebb rétegek is árérzékenyek. "Napjaink felgyorsult világában nem jellemző, hogy az emberek előre tudnának tervezni olyan kora este kezdődő programokkal, mint a színházi előadások, sőt sok esetben jegyirodákba sincsen idejük elmenni. Számukra optimális megoldás az online "last minute" jegyvásárlás, hiszen akár az előadás napján pillanatok alatt, kényelmesen megvehetik a jegyeiket a számítógép előtt vagy akár okos telefonról, ötven százalékkal olcsóbban" - magyarázza Limbacher Tivadar.

A még nagyobb kényelem és gyorsaság érdekében az online vásárlások terén egyre nagyobb szerepet kapnak az okos telefonok és a közösségi weboldalak, elsősorban a Facebook. "Tavaly az okos telefonról történő internetes vásárlás aránya is növekedett világszerte és Magyarországon is. A magyar online vásárlók 10 százaléka használta már telefonját erre a célra, amelynek legfőbb előnyét abban látják, hogy akár utazás közben is tudnak vásárolni. Ugyanez az arány tapasztalható az internetes színházjegyek esetében is" - fejti ki Limbacher Tivadar. A kutatások szerint a heti rendszerességgel internetezők 10 százaléka rendszeresen meg is osztja vásárlási tapasztalatait ismerőseivel a közösségi oldalakon, népszerűsítve ezáltal a szolgáltatást. "A Ma este Színház! Facebook oldalának ötvenhatezer fős rajongótábora kivételesen aktív, rengetegen osztják meg ajánlatainkat, beszélgetnek egymással az előadásokkal kapcsolatban, ajánlják ismerőseiknek a szolgáltatásunkat."







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Mol | ingatlan | UniCredit | Lidl | Scania | EFOTT | Sziget | IKEA | BMW | MÁV | Mapei | GDN | ALDI | Nielsen | Huawei | Oracle | FIFA | Mastercard | GVH | Coca-Cola | E.ON | Kaspersky Lab | Telekom | Tesco